On13579 nudzi się, szuka wrażeń, porusza się na granicy przyzwoitości. Ona54321 to kobieta delikatna i ostrożna. On67890 zawisł w przestrzeni wirtualnego świata i boi się podjąć decyzję…
@ction dzieje się symultanicznie w przestrzeniach prywatnego mieszkania. Widz ma szansę zaobserwować jak codziennie wykonywane przez nas czynności zmieniają się w gesty teatralne. Trzy postaci zamknięte w czterech ścianach próbują nawiązać ze sobą kontakt poprzez internet. W ten sposób kreują swoje wizerunki i wirtualne światy. Czego pragną, czego szukają i o czym myślą? Dlaczego ukrywają się za sylwetkami awatarów?
Video – performance @ction to działanie na pograniczu kilku dziedzin sztuki: filmu, spektaklu teatralnego, klasycznego performance’u, video – artu i reportażu. To opowieść o próbie nawiązania kontaktu z drugą osobą oraz o nieumiejętności jego utrzymania. @ction to także forma zabawy, prowokacji widza.
Idea akcji performatywnej „człowiek przed komputerem” powstała trzy lata temu. Jej celem jest obserwacja zachowań ludzi komunikujących się ze światem przy pomocy nowych technologii w przestrzeniach zarówno prywatnych jak i publicznych. To przyjrzenie się zanikowi dawnych oraz powstaniu nowych sposobów komunikacji międzyludzkiej.
Czas trwania – 60 minut
Reżyseria: Małgorzata Szyszka
Występują: Marta Lewandowska, Katia Paliwoda, Ivan, Daniel Banaczek, Piotr Duda, Paulina Jędrzejewska
Scenariusz: Praca zespołowa pod opieką Małgorzaty Szyszki (Katia Paliwoda, Marta Lewandowska, Ivan, Barbara Mazurek, Piotr Bulak, Daniel Banaczek oraz posty internautów)
Konsultacje merytoryczne: Janusz Borysiak
Scenografia: Agata Uchman
Kostiumy: Aleksandra Świtalska
Produkcja: Stowarzyszenie Grupa Przedsięwzięć Teatralno-Medialnych
Współpraca produkcyjna: Ewa Pawlak
Awatary: Teatr Morfina
Projekt zrealizowano ze środków Urzędu Miasta st. Warszawy
W @ction wykorzystano prace artystów z galerii PIKSEL (Gromek, Sadkowski, Musiał, Szyma).
Idea akcji performatywnej „człowiek przed komputerem” powstała trzy lata temu. Jej celem była obserwacja zachowań ludzi komunikujących się ze światem przy pomocy nowych technologii w przestrzeniach zarówno prywatnych jak i publicznych. Efektem poszukiwań jest precyzyjnie skonstruowany scenariusz gry – rodzaj współczesnej partytury muzycznej, który służy uczestnikom jako inspiracja do działań. Dzięki wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego jedna z sesji @CTION została zarejestrowana. Chcieliśmy by montaż zebranego materiału oddał charakter zdarzenia w którym widz jednocześnie obserwuje-uczestniczy w trzech wydawałoby się różnych historiach.
@ction – trailer